diumenge, 23 de novembre del 2008

Angkhor: els temples ocults ala selva

Despres de 4 hores de bus desde Bangkok, vam arribar al pas fronterer amb Cambodia, un lloc sense carisme, vam baixar del bus i vam fer els tramits corresponents de sortida i d'entrada. Vam agafar un bus amb bastantes menys comoditats que el tailandes, i despres de 6 hores mes, vam arribar a Siem Reap, el poble mes proper a les ruines d'Angkor (uns 6 km)

Angkor ("ciutat" en sanscrit) va ser el centre politic i religios de l'imperi Jemer o Khmer (entre els segles IXdc i XVdc). Els Jemeres eren hinduistes i en les seves creences adoraven a Indra, subira dels Deus i a Shiva. Aquesta simbologia hinduista es constant en l'urbanisme, l'arquitectura i la ornamentacio dels edificis, es el major complexe religios creat mai, dedicat als Deus Hindus.
Les ruines es troben enmig de la selva i abarquen prop de 200 km2, tot i que els seus limits reals sobrepassen les fronteres amb Tailandia i Laos. Observant les ruines, veus tanta bellesa en les pedres que perdura despres de tants segles, contemplar el que la mateixa naturalesa ha respectat, ja que els arbres amb les seves grans arrels, han crescut movent les pedres i alguns s'han afegit formant part de l'arquitectura.
Al 1992 van ser declarades Patrrimoni de la Humanitat per la UNESCO.
Els temples mes destacats son:
-Angkor Wat: 5 sumptuoses torres que representen els pics del cim Meru (santuari de Vishnu). A les seves parets hi ha representades escenes epiques hinduistes (ninfes, dimonis i deus)
-Angkor Thom: 2 branes representades per 2 serps gegants i una entrada amb 4 cares de Avalokiteshvara (el Buda de la compassio). El complexe te 5 portes d'entrada.
-The Bayon: un claustre de 54 torres coniques on hi ha esculpida (a cada torre) 4 vegades la cara de buda, per tant 216 cares!
-Terrace of elephants: plataforma elevada on es veuen esculpits una marxa d'elefants al llarg de 350m de longitud de paret.
-Ta Prohm: fosques galeries amb pilars i on es veu com l'arbre estrangulador s'ha apoderat de l'edifici.

Despres de dedicar 2 dies a visitar les ruines (i tot i aixi no les vam poder veure totes), vam decidir pedalar cap a una altra direccio, al "floating market", que es troba a uns 14 km al sud de Siem Reap.
Es tracta d'un poblat fotant al llac Tonle Sap, format ver vietnamites que viuen de la pesca i de la venda dels seus productes quan es temporada humida i de "menjar-se els mocs" a l'epoca seca, ja que el llac baixa considerablement el seu nivell i es veuen o bligats a recular amb ell. Per altra banda, els cambodjans viuen del turisme, ja que per un grapat de $ et porten a fer una volta amb la barca per la mena de "circ" que han montat amb el mercat flotant i els cocodrils.
NOTA: TAN BON PUNT PUGUEM PENJAREM MES IMATGES.

Anònim ha dit...

Hola
quasi cada dia anem seguint el vostre itinerari. M'agraden molt les fotos i comentaris, doncs amb un xic d'imaginació fem el viatge virtual.
molts de records

Frederic i família

Èlia Llach ha dit...

tot plegat és un conte de fades que fa mooolta enveja sana, petitonets meus, un petonaruu i una abraçada enorme! Èlia